Självkänsla för killar?

Kollade på TV och så kom BlondinBella upp på Förkväll. Dom började snacka om självkänsla och så nämde Blondinbella att det kan vara väldigt mycket press och tufft för en tjej idag, och så får jag tanken.. De självkänslo grejerna folk pratar om så handlar ju om tjejer. Jag har aldrig i hela mitt liv sett en artikel för killar där det står "Få bätte självkänsla!" Är det fel? Har tjejer det tuffare och behöver mera självkänsla än killar? I min skola så blir man inte mobbad om man har typ ett klädeplagg som kanske är lite mot killarnas klädstil, vad jag vet iallafall. Men en kille skulle nog bli mobbad om han hade ett klädesplagg mot tjejernas klädstil, vad vet jag? Jag tror nog att killarna också kan ha det så "tufft" som vi tjejer också har. Eller? Jag vet inte riktigt, men jag tror nog att det finns någon kille där ute som vill ha bätte självkänsla men har ingenting att läsa som ger självkänsla, ingen att prata med.. Och det är knappast omöjligt för ett kille att ha ätstörningar t.ex? Ja, här har ni en fundering jag hade lust att skriva upp, hehe. Bloggar kanske om dagen senare.


comments
Postat av: nea

håller med 100 % !

2010-11-23 @ 18:15:54

det är här du får kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

din epost: (inget måste&publiceras ej)

URL/har du en blogg?

skiv här!:

Trackback
RSS 2.0