Hösten!

I brist på annat så kan jag försöka ge er lite tips vad man kan göra en tråkig höstdag eller positiva grejer med hösten och hur man kan pigga upp vardagen.

Positiva grejer med Hösten!
Endel suckar väl nu och tycker att jag är dum som tycker att det finns positiva grejer med hösten. Men jag tror, att innerst inne, så tycker alla att det är lite mysigt iallafall. Plus alla färger på löven som kommer upp på Hösten

Jag blir iallafall glad av att se lite färg i vardagen, haha. Nya kläder kommer det ju också i butikerna. Det kan vara kul att pigga upp och fräscha upp med nya kläder. Något, som jag skulle vara hur tacksam över som helst nu när det blir kallare höst, skulle vara att fara till spa! Fräscha upp sig riktigt ordentligt. Städa rummet hjälper också, enligt mig. Att ha ett helt nytt, fräscht rum. Nya lakan på sängen osv. Möblera om är ju inte heller fel! Sen får man se Hösten som en förberedelse till vintern och ett nytt år. Då man kan, iallafall försöka, börja om på nytt med nya tag!



En tråkig höstdag.
Negativa punkter finns i allt, haha. Tråkiga höstdagar t.ex.
En grej som alltid piggar upp är ju såklart att ringa en bra vän som kommer över. Man kan också gå ut och gå eller fotografera. Bra tidsfördriv! Men om det regnar ute kanske man inte vill gå ut direkt. Då kan man spela kortspel, titta på film. Släcka alla lampor, tända lite ljus och lägga sig under täcket framför en bra film. Mysigt, va? Om man känner att det är lite för lamt så ringer man en bra vän, hehe. Dricka en varm kopp choklad och bara prata ut. Man kan ju faktiskt fota inomhus också om man vill! Och man kan ju alltid blogga också eller skaffa blogg, om man har tråkigt, haha ;) Nejmen, baka är ju också ganska kul, om man har lust och ork! Känns det jobbigt att baka, men du ändå vill göra det, så tänk på hur resultatet blir sen. T.ex chokladmuffins? Jag skulle börja baka på direkten! :D


Första bilden: weheartit.com
Andra bilden: Min egen.
TACK Nea för idén! :)

comments
Postat av: Malin

Riktigt nice det där, får värsta höstmyskänslan! :D <3

2010-11-17 @ 15:04:15
URL: http://maliin.blogg.se/

det är här du får kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

din epost: (inget måste&publiceras ej)

URL/har du en blogg?

skiv här!:

Trackback
RSS 2.0