fick lust

varför kan man inte vara som ingen har förväntat sig? om man inte är som förväntat, så är man konstig och får massa blickar. det är fel, tycker jag. om blygaste tjejen i skolan vill plötsligt färga håret svart, sminka sig annorlunda så blir det.. konstigt. jag är en person som själv kan tycka att sånt är lite "eh, jaha?". men det borde jag sluta med. man borde få vara hur man än vill utan fördomar. ye, jag kom på det nu. ja, jag har tänkt på det tidigare med första gången jag skriver om det. om en mobbad tjej vill typ.. klä sig japanskt? så borde hon få göra det utan att ens nudda vid tanken av 'vad kommer de andra tycka?'. själv hatar jag frågor som 'tror du folk tycker dehär ser bra ut?' 'ser dehär bra ut?' 'kan jag ha det såhär?'
vem bryr sig?! det är du, det är dina kläder. ingen annan har någon rätt överhuvudtaget att kommentera det.
gör dom det, lägg utan dom och stå för den du är.
vilket ryck jag fick nu helt plötsligt. men jag har varit där, kanske ingen vet om det. men jag vågade inte publicera egopics i 6an för jag var rädd över vad andra skulle tycka. jag skapade t.om skild msn där jag hade det och addade bara några kompisar. hur var jag så ängslig? det är fel, världen är konstig.
godnatt

comments

det är här du får kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

din epost: (inget måste&publiceras ej)

URL/har du en blogg?

skiv här!:

Trackback
RSS 2.0